banner
כמה זה יעלה לי?

ערכנו עבורך סקר מקיף בקרב עורכי דין נזיקין מובילים, בדקנו עלויות ושיטות תמחור שכר טרחה. להלן מחירים נבחרים:

שעת ייעוץ עו"ד 500-700 ש"ח
מכתב התראה 250-400 ש"ח
חוות דעת משפטית 1,500-4,000 ש"ח
שכר טרחה (% מהתביעה) 15%-5%

תאונת עבודה

כמה זה יעלה לי?

ערכנו עבורך סקר מקיף בקרב עורכי דין נזיקין מובילים, בדקנו עלויות ושיטות תמחור שכר טרחה. להלן מחירים נבחרים:

שעת ייעוץ עו"ד 500-700 ש"ח
מכתב התראה 250-400 ש"ח
חוות דעת משפטית 1,500-4,000 ש"ח
שכר טרחה (% מהתביעה) 15%-5%

תאונת עבודה היא אירוע בו נפגע עובד במהלך עבודתו, בדרכו לעבודה או בחזרתו ממנה לביתו. כאשר תאונה מוכרת על ידי הביטוח הלאומי כתאונת עבודה, זכאי הנפגע לקבל החזר כספי מלא עבור הטיפול הרפואי שנזקק לו ובמקרים מסוימים אף למימון טיפולים פרטיים. על מנת שאירוע הפגיעה ייחשב כתאונת עבודה, נדרש להוכיח שהתאונה התרחשה תוך כדי ועקב העבודה וכן שהפגיעה בעובד התרחשה בעקבות התאונה. לשם קבלת זכאות של דמי פגיעה והחזר עבור הטיפול הרפואי במקרה של תאונת עבודה, על המעסיק, או על בא כוחו המוסמך, למלא טופס 250 (טופס תאונת עבודה) וכן טופס ביטוח לאומי 211. זכויות עובד הנפגע בתאונת עבודה תקפות לעובד שכיר וגם לעובד עצמאי. במאמר זה אנו נסביר מהי תאונת עבודה, מהם התנאים להכרה בעובד כנפגע תאונת עבודה, אילו זכויות עומדות לעובד ומה נדרש לעשות בכדי למקסם את זכויות העובד במלואן. בשל מורכבות הנושא, והדקויות במילוי הפרטים והטפסים בצורה נכונה ומלאה, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות עבודה המתמחה בנושא.

מה התנאים להכרה בתאונה עבודה?

על מנת לקבל פיצוי מגופים כמו הביטוח הלאומי וחברות הביטוח על העובד לוודא שהמוסד לביטוח לאומי או חברת הביטוח דרכה מבוטח העובד מכירים בפגיעת עובד כתאונת עבודה. לפיכך ישנם שלושה תנאים מרכזיים לקיום תאונת עבודה:

  1. אירוע שהוא תאונה. לדוגמא תאונת דרכים הגורמת לנזק בלתי הפיך אצל עובד.
  2. תאונה תוך כדי עבודה. לדוגמא גלגל שעלה על רגלו של עובד ומרסק אותה.
  3. תאונה עקב העבודה. לדוגמא מדף הנופל על עובד במחסן בזמן פריקה וסידור מוצרים גורם לשבר משמעותי ביד.

בבחינת התנאים לקיום תאונת עבודה, מדובר באירועים שקרו באופן פתאומי, אירועים לא צפויים, אשר שרמו לפגיעה פיזית או נפשית אצל העובד. אירועים נוספים הנחשבים תאונות עבודה יכולים להיות: נפילה מגובה, החלקה במקום עבודה, אירוע מוחי, אירוע לב בעקבות ריב, פציעות שונות מכלי עבודה, פגיעה נפשית כמו דיכאון המלווה בחרדה כתוצאה מעבודה, פגיעה מהרמת משא כבד וגם אירוע תקיפה בעבודה. תאונת עבודה כוללת גם תקיפה מינית והיא תיחשב כפגיעה בעבודה ברגע שיש נזק גופני או נפשי המצריך טיפול רפואי.

הוכחת תאונת עבודה

על מנת שאירוע ייחשב כתאונת עבודה נדרש להוכיח שהיא אכן קרתה תוך כדי או בשל עבודה. נדרש להוכיח כי הפגיעה אשר התרחשה נוצרה בעקבות תאונת העבודה, כמו כן נדרש להוכיח שקיים קשר סיבתי בין האירוע שהתרחש לבין הפגיעה. עובד שעבר תאונת עבודה ורוצה לזכות בזכויות מביטוח לאומי נדרש בשני דברים:

  1. הכרה של הביטוח הלאומי כנפגע תאונת עבודה.
  2. קביעת אחוזי נכות.

לשם קבלת הזכאות של דמי הפגיעה והחזר עבור הטיפול הרפואי במקרה של תאונת עבודה על המעסיק או בא כוחו המוסמך למלא את כל פרטי טופס 250 תאונת עבודה (פרטי העובד, מקום העבודה), לחתום ולצרף אליו את האישורים.

טופס תאונת עבודה ביטוח לאומי 250 - לשם קבלת הזכאות לדמי הפגיעה והחזר עבור הטיפול הרפואי במקרה של תאונת עבודה על המעסיק, או בא כוחו המוסמך, למלא את כל פרטי טופס 250 תאונת עבודה (פרטי העובד, מקום העבודה), לחתום ולצרף אליו את האישורים. האחריות לדיווח על תאונת עבודה היא באחריותו של המעסיק. טופס תאונת עבודה 250 ביטוח לאומי מחולק לארבע חלקים:

  1. פרטי המעסיק - כתובת , טלפון, פקס וכולל את מספר תיק ניכויים של מס הכנסה.
  2. פרטי העובד שנפגע - מין, כתובת, טלפון, כולל את מספר תעודת זהות.
  3. פרטי התאונה - כאן יש לפרט בהרחבה את פרטי התאונה והנסיבות שבה נפגע העובד, תיאור התאונה - נזק, מקום אירוע תרחיש התאונה, נסיבות התאונה, תאריך ושעה, .חתימת המעסיק עם חותמת העסק ותאריך מילוי הטופס
  4. פרטי המוסד הרפואי (קופת החולים) - יחד עם אבחנתו של הרופא הבודק.

חשיבות מילוי טופס 250 - החשיבות של מילוי טופס 250 של ביטוח לאומי, מעבר להיותו עזרה בקבלת הטיפול הרפואי הראשוני מקופת החולים או במיון וקבלת התעודה הרפואית מהרופא, הוא שהוא משמש, עם הפרטים שבתוכו, כהוכחה לכך שהתאונה הינה תאונת עבודה וישתמשו בו כתמיכה בהליכים משפטיים במידה ויהיה צורך לכך. בנוסף הטופס משמש כראייה להוכחת הפגיעה כפגיעת עבודה גם מול חברות הביטוח והמעסיק עצמו.

טיפול רפואי מלא על ידי קופת החולים

טופס 250 נמסר לקופת החולים בה חבר העובד. בנוסף יש לבקש מהרופא המטפל תעודה רפואית של נפגע העבודה אשר מהווה אישור מחלה לתאונת העבודה. לאחר קבלת טופס 250 חתום על ידי רופא, קופת החולים שבה העובד חבר מחויבת להעניק לעובד את כל הטיפולים הרפואיים הדרושים עד להחלמתו. גם לאחר הגשת הטופס ניתן ללכת לבדיקות רפואיות בשל בעיה רפואית מהפגיעה ולשמור את התיעוד הרפואי לשם הגשת התביעה לדמי הפגיעה. טופס 250 לא מהווה אישור מביטוח לאומי להכרה בתאונה כתאונת עבודה, לשם כך צריך לחכות לאישור מהמוסד לביטוח לאומי. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמילוי טופס 250 תאונת עבודה הוא באחריות המעסיק, אך על העובד לוודא כי הוא ממולא כראוי עם המידע העדכני ביותר של התאונה.

תשלום דמי פגיעה

לאחר שתאונה מוכרת כתאונת עבודה העובד מקבל תשלום דמי פגיעה בגובה 75% משכר הברוטו שלו לפני התאונה במשך 3 חודשים ממועד הפגיעה. דמי הפגיעה הינם התשלום המשולם על ידי המוסד לביטוח לאומי כפיצוי על אובדן שכר עבודה או ההכנסה כתוצאה מתאונת עבודה או ממחלת מקצוע, ובתנאי שהעובד אינו יכול לעבוד בעבודתו ולא בעבודה מתאימה אחרת ובהתאם לאישורים הרפואיים.

טופס 211 תביעה לתשלום דמי פגיעה - להכרה באירוע כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי וקבלת דמי פגיעה יש להגיש לביטוח לאומי טופס 211 (טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה) והודעה על פגיעה בעבודה, טופס דמי תביעה יחד עם טופס 250 והמסמכים הרלוונטיים. המסמכים כוללים תעודת מחלה, וכן את כל המסמכים הרפואיים מהרופא, מקופת החולים ומבית החולים. כמו כן יש לצרף כל מסמך נוסף המעיד על נזק רפואי אשר נגרם כתוצאה מהפגיעה. יש להקפיד ולצרף תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים. טופס 211, טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, צריך להיות חתום גם על ידי המעסיק. במידה והמעסיק מסרב לחתום אזי יש לדווח על כך לביטוח הלאומי.

עצור, עורך דין תאונות עבודה לפניך!

אין להקל ראש בחשיבות הגשת תביעת תאונת עבודה בצורה נכונה, מדוייקת ומתאימה לנזק שנגרם לך. רק עורך דין כריש מנוסה עם שיניים חדות יוביל אותך להצלחה.

עצור, עורך דין תאונות עבודה לפניך!

אין להקל ראש בחשיבות הגשת תביעת תאונת עבודה בצורה נכונה, מדוייקת ומתאימה לנזק שנגרם לך. רק עורך דין כריש מנוסה עם שיניים חדות יוביל אותך להצלחה.

תביעה לתאונת עבודה

תביעה לתאונת עבודה צריכה להיות מוגשת למוסד לביטוח לאומי תוך 12 חודשים מהיום שבו קרתה הפגיעה ואי היכולת לעבוד. אי הגשת התביעה במועד עלולה לגרום להשלכות לא שליליות על הזכות לקבל גמלה, כולה או חלקית. חשוב לזכור! אחד התנאים לקבלת דמי תאונה מביטוח לאומי הוא פנייה לטיפול רפואי בתוך 72 שעות ממועד הפגיעה, במקרה כזה חשוב להתייעץ כמה שיותר מהר עם עורך דין לתביעות ביטוח לאומי. כמו כן, יודגש כי לצורך הכרה בנכות זמנית או קבועה, יש להגיש לביטוח הלאומי תביעה נוספת להכרה בנכות כללית.

תביעת דמי פגיעה על ידי העובד

תביעת דמי פגיעה עוסקת בזכות לקבל פיצויים או כספים מגופים כמו המוסד לביטוח לאומי. הנפגע רשאי לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בתוך 12 חודשים מיום התאונה. במידה והנפגע שכיר והתאונה נגרמה עקב רשלנות של המעסיק, אזי הוא רשאי להגיש את התביעה כנגד המעסיק בתוך 7 שנים מיום התאונה. במידה והנפגע מובטח באופן פרטי (פוליסת ביטוח תאונות אישיות או אובדן כושר עבודה), הוא רשאי להגיש את התביעה כנגד חברות הביטוח בתוך 3 שנים מיום התאונה. שים לב כי הנפגע יכול לתבוע את כל הגופים ביחד באותו פרק זמן. האתגר המשמעותי ביותר הוא הצורך בהוכחה של הקשר בין תאונת עבודה לעבודתו של הנפגע.

איך מנהלים נכון את התביעה? מילוי טפסים נכון ומדוייק - המוסד לביטוח לאומי, ברוב הפעמים יפנה למעסיק ויתנהל מולו בטיפול בתביעת תאונת עבודה. במידה והתובע הוא עצמאי שנפגע בזמן העבודה אך מחוץ לעסק שלו, אזי עליו לצרף מסמך המאשר שהוא ביצע את העבודה אצל גורם חיצוני. מסמך המאשר ביצוע עבודה מחוץ לעסק שלו יכול להיות: חשבונית, תעודת משלוח, הזמנת עבודה וכדומה. במילוי הטופס יש לשים לב לכל הפרטים שמבקשים ולענות בדייקנות ובנוסח ברור וקריא, וכן לדאוג שכל הספחים המצריכים חתימה יוחתמו (כגון,וויתור על סודיות רפואית וכן חתימתו של המעסיק במקומות שצריך בתביעה). שים לב: חשובה במיוחד חתימתו של המעסיק על התביעה. אי חתימה על התביעה מחזירה את התביעה בדואר בחזרה והיא נחשבת כלא מוגשת.

למי יש זכאות לפיצויים?

לאחר הגשת התביעה המוסד לביטוח לאומי יזמן את התובע לוועדה שתדון בשיעור גובה הזכאות לדמי הפגיעה של התובע. הנפגע יקבל זימון לוועדה רפואית ושם הוא יציג בפני הוועדה את כל המסמכים הרלוונטיים שאגר מאז התאונה ויפרט את הנזק אשר נגרם לו, גופני או נפשי, כתוצאה מהתאונה ואת נסיבות התאונה. הרופא או הרופאים הנוכחיים בוועדה יקבעו בהתאם לפרטיים המוצגים מולם את אחוזי הנכות והפיצויים להם זכאי העובד. העובד שנפגע יכול לקבל קצבת נכות זמנית במידה והתביעה התקבלה ובעתיד לקבל קביעת נכות לצמיתות וכן, במקרים אחרים, לקבל מענק חד פעמי ואף קצבה קבועה.

עורך דין תאונת עבודה

עקב חשיבות הגשת המסמכים ומילוי הטפסים בצורה המדויקת והנכונה ובהתאם לכל האמור לעיל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה מקצועי בתחום שידע לבחון את נסיבות התאונה ואת פרטיה וכך לטפל ולהגיש את תביעה מתאימה בכדי לקבל את הפיצוי הכספי לו זכאי התובע. נפגעי תאונות עבודה יכולים לדרוש מהביטוח הלאומי פיצויים בגין תאונת העבודה שלהם בכל מקרה שבו נגרמה לכם פגיעה במהלך העבודה או בדרך אל מקום העבודה וממנו. רק תביעה אשר בנויה נכון, ומצליחה להוכיח שהפגיעה נגרמה כתוצאה ישירה מתאונה שאירעה בזמן העבודה או בגינה, היא תביעה עם סיכויי הצלחה גבוהים. זכרו כי ישנה גם חשיבות להגשת המסמכים ומילוי הטפסים בצורה מדויקת ונכונה ובהתאם לכל האמור לעיל, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי בתחום שידע לבחון את נסיבות התאונה ואת פרטיה וכך לטפל ולהגיש את התביעה ולקבל את הפיצוי כספי לו זכאי התובע.